Lief

zaterdag 15 januari 2011

Dagje bijkomen

Vanochtend zijnalle spullen voor de sondevoeding bij ons thuis bezorgd en om 10 uur heb ik Fenne en Jan Willem opgehaald. Heel fijn, de rest van de dag hebben we besteed aan een beetje bijkomen van alle drukte en emoties van gisteren. De meiden hebben heel druk met alle doktersspulletjes gespeeld, het echte werk, want de verpleegsters hebben ons allerlei spuiten, pleisters, gaasjes, infuusspulletjes meegegeven om mee te spelen. Juliet had duidelijk goed opgelet met wat ik haar over Fenne's ziekte had verteld. Ik hoorde mijn eigen woorden terugkomen en Fenne echoot weer wat Juliet zegt. Van tijd tot tijd zakte Fenne's energieniveau wel helemaal weg, maar al met al was het een hele goede dag voor haar. Niet spugen, geen koorts.

Tegen de avond kwamen de dames van de thuiszorg (speciaal gericht op kinderen) om ons te helpen met het installeren van de sondepomp met de speciale voeding en het koppelen van de pomp aan Fenne's slangetje. Een licht chaotische setting. JW wist het zelf bijna beter dan de dames, want we hadden een andere pomp gekregen dan zij hadden verwacht, ik was ondertussen lamscurry aan het bereiden en Juliet wilde voorgelezen worden. Fenne liet het haar allemaal maar weer overkomen en was vrij snel weer aan de wandel, met de sondepomp geinstalleerd in een speelgoed boodschappenwagentje. Eerst duwde ze zelf, later moest ik het maar regelen. Een handige oplossing zodat zij mobiel kon blijven. En een komisch gezicht. Foto's volgen!

Geen opmerkingen: