Lief

zaterdag 2 juli 2011

Weer thuis

Weer thuis slaat deze keer op mij. Na mijn eerdere tripjes naar Singapore voor het werk nu een serieuze reis. Een week weg, drie nachten in een vliegtuig doorbrengen en drie nachten in een hotelkamer. Eerst naar Shanghai, door naar Sydney en via Kuala Lumpur terug naar Amsterdam. Waarom ook alweer? Waarom zo'n tijd weg bij JW en de meiden, terwijl er toch belangrijke dingen op de rol stonden deze week in het leven van meiden? Een vraag die ik mezelf regelmatig stel. Maar het past bij mij om ook andere dingen te doen naast het gezin en bij mijn ambities en 'drive' om toch alvast aan mijn nieuwe baan te beginnen. De baan waar ik enorm veel zin in had. En het kan, omdat JW een sabattical heeft, ofwel ouderschapsverlof. Een keuze die JW en ik hebben gemaakt toen de eerste intensieve maanden van dit jaar voorbij waren en er langzaam weer ruimte ontstond voor andere dingen dan 100% zorg.
Dus zondagmiddag richting schiphol, maandagochtend wakker worden in een nieuwe wereld. De miljoenenstad Shanghai. Was geweldig. We hebben een enorm enthousiast team dat trots was zich te presenteren aan de Holding uit Amsterdam. 's Avonds uitgebreid gedineerd, redelijk wat onbestemde gerechten, maar de meest schimmige waren te vermijden. Meer besprekingen de volgende dag, afgesloten met een kort wandelingetje over de Bund. Toen werd wel duidelijk dat je zonder kennis van mandarijn je nergens bent. We konden de ontmoetingsplek niet vinden waar we onze chauffeur zouden treffen. Niemand die we aanspraken, sprak engels. Ze waren wel allemaal heel goed in heel hard hun hoofd schudden. No, no, no, verder kwam er niets.
Uiteindelijk toch gelukt met hulp van de collega's op kantoor om de chauffeur terug te vinden. Bleek dat het peace hotel, onze ontmoetingsplek, alleen werd aangegeven in Chinese tekens. Hadden we dus nooit kunnen vinden, maar dat had hij zich niet gerealiseerd. Iedereen kan toch Chinese tekens lezen!
Sydney was weer gewoon westers met een relaxt sausje. Hoewel ons programma weer erg intensief was. De lunches en diners waren op mooie plekken met uitzicht over de baai, Opera House, skyline. Dat geeft toch een ander gevoel dan het personeelsrestaurent in Diemen....

Tot zover mijn beslommeringen. Vandaag lekker weer thuis, meiden knuffelerig, maar tegelijkertijd ook heel onbekommerd over mijn afwezigheid. Gelukkig maar. Vanochtend zijn we direct vertrokken naar ons huisje in Zeeland. Taai autoritje na de reis van bijna 24 uur, maar vandaag zou hoe dan ook een fysiek zware dag worden. Hoe meer actie hoe beter. Fenne was in heel goede doen. Veel spelen en lekker ruziemaken met haar grote zus. Juliet gaat lekker haar eigen gang, laat Fenne toe in haar spel waar het haar uitkomt en verzint anders wel iets nieuws om Fenne af te leiden, zodat ze toch zelf door kan spelen.

We hebben fijne dagen voor de boeg, lekker bijkomen.

Geen opmerkingen: