Lief

maandag 9 mei 2011

Triple wordt double

Vandaag onze nieuwe oncoloog gesproken. Dr. vd Bos. Een bekend gezicht die we wel vaker op de afdeling hadden gezien, maar tot nu toe niet hadden gesproken. Hij begon met een goed bericht voor Fenne. Onderzoek heeft geleid tot een nieuw protocol, waarbij patiënten als Fenne vanaf vandaag geen doxorubicine meer hoeven. Dat is inderdaad goed nieuws want doxorubicine is het derde element van de triple, waar Fenne altijd heel erg misselijk van werd. Dit middel stond ook weer voor aanstaande vrijdag op het programma en dat gaat dus niet door. Hierdoor wordt de triple dus ook een "gewone" double.
Verder nog wat over en weer gesproken over Fenne's conditie en de dokter was tevreden hoe het met haar gaat. De afgelopen dagen is ze zoals ik al eerder schreef ook echt in goede doen. Ook heb ik mijn ongenoegen uitgesproken dat het zo lang geduurd heeft voor we hem te spreken kregen, maar dat lag aan het secretariaat dat de afspraken maakt volgens hem. Een beetje makkelijk vond ik het wel en een les voor ons om ons nog iets assertiever op te stellen. Als er dingen zijn die bij ons vragen oproepen of die wij liever anders willen zien, gewoon vragen dus en er niet vanuit gaan dat er al voor ons is gedacht. Volgens mij deden we dat al wel, maar dat kan nog altijd beter blijkt maar weer. Fenne is op het moment dat ik dit schrijf bij de peuterspeelzaal en moet haar nu op gaan halen. Later meer.

1 opmerking:

Casper en Gerby zei

Wat een ontzettend leuke foto van de meiden zeg, super!
En goed nieuws dat de triple een double wordt.
Sterkte met alle medische hektiek deze week!