Lief

woensdag 11 mei 2011

Hart, bloed en tanden oké

Vandaag een medisch dagje. Direct nadat we Juliet naar school hadden gebracht zijn we samen naar het AMC gereden voor een hartecho en om bloed te prikken. De hartecho is nodig omdat een van de medicijnen die Fenne kreeg (en straks niet meer krijgt) invloed kan hebben op het functioneren van haar hart. Vandaar die echo dus om dit in de gaten te houden. Gelukkig waren we snel aan de beurt, maar belangrijker nog was ook alles oké. Ondanks het feit dat ze die zware medicijnen niet meer krijgt was dit toch niet de laatste echo, omdat de effecten zich ook op langere termijn kunnen voordoen. Kun je nagaan wat een rot medicijn dit is en blij toe dat ze dit niet meer hoeft. Daarna direct door naar het bloed prikken en ook dit ging zeer voorspoedig. Fenne is inmiddels heel geroutineerd in al deze handelingen en ze weet het ook allemaal goed wat er gaat gebeuren. Als ik vertel waar we naartoe gaan dan snapt ze het ook echt en weet ze nog dingen van eerdere bezoeken te benoemen. Huilen heeft ze vanochtend dan ook niet gedaan. Heel dapper vind ik haar en dat vindt ze zelf ook als ik haar heel dapper was ik he pappa tegen mij hoor zeggen.
Nadat we Juliet uit school hebben gehaald, Juliet met een vriendinnetje heeft gespeeld en vervolgens naar de balletles zijn geweest (Juliet was ballerina van de dag!) door naar de tandarts. Alle drie zonder huilen in de stoel en ook alle drie geen gaatjes. Dus wederom goed nieuws. Omdat de dames zo dapper waren geweest krijgen ze mij een ijsje. Fenne eet hem maar half op, maar toch. Daarna nog de uitslag van het bloed dat vanochtend is geprikt. De waarden waren beter dan vorige week. Ook dit is goed om te horen. Dat laatste had ik ook wel een beetje verwacht want Fenne is duidelijk veel energieker en dat is fijn om te zien. Morgen is Sandra er weer en daar zijn de dames en ik blij mee...

Geen opmerkingen: